n° 84: Pairi Daiza bezoeken

Hierover wilde ik al een tijdje bloggen, maar er was nooit iets van gekomen. Het wordt tijd dat ik weer eens onder mijn pen kruip en erover ga beginnen schrijven.
Pairi Daiza ligt in Wallonië en men moet er rekening mee houden dat het een eindje rijden is. Deze uitstap zal wat energie kosten als men het niet gewoon is.
Pairi Daiza is eveneens een groot domein. Als men het domein met een elektrische rolstoel wil bezoeken, zorgt dan dat die goed is opgeladen.

Feiten:
  • Het park is toegankelijk voor manuele en elektrische rolstoelen.
  • Elektrische rolstoelen moeten aan de infobalie een rode kruis vragen en deze op hun rolstoelen laten plakken. Deze informatie is niet te vinden op de website, nog aan de kassa. De mensen die de tickets scheuren, laten u ook niet binnen zonder.
  • Foto's trekken met de selfiestick is verboden, maar ik heb ze toch kunnen binnensmokkelen.

Eigen ervaring:
Het is mooi plekje op aarde, dat moet ik toegeven. Men waant zich meteen in een andere wereld bij het ontdekken van de park.
Hoewel het park rolstoeltoegankelijk is, was ik niet op mijn gemak en kon ik niet veel van genieten. Persoonlijk ben ik iemand die eerder van open ruimte kan genieten. Hier was alles dicht bijeen geplakt.
Ook kon men de dieren niet goed zien omdat men echt in de verborgen plekjes moest kruipen om maar een glimp van de dieren te kunnen zien. Dit is niet goed doenbaar met al dat ongeduldige volk rondom heen. Ik lette meer op de mensen hun voeten dan om wat er rondom te bezichtigen was.
Voor de architectuur doe ik hiervoor mijn petje af. Het is niet "kitsch" opgebouwd. Er werd hier echt aandacht aan besteed.
Al bij al was het de ervaring waard geweest. Ik hoewel echter twijfels heb of het voor herhaling vatbaar zou zijn. We zien wel, want het hele park in één keer bekijken was en is onmogelijk.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...